Nasze regulaminy są monitorowane przez zespół prawników. Zdobyliśmy status sklepu przyjaznego konsumentom dzięki jasnym i zgodnym z prawem procedurom.
Zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa stanowi uprawnienie pozwalające na sprawdzenie dostarczonego towaru oraz jego ewentualny zwrot w przewidzianym prawem terminie bez podawania przyczyny.
W naszym Sklepie prawo odstąpienia od umowy można wykonać w terminie 30 dni. Termin ten jest liczony od momentu odebrania przesyłki.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przysługuje tylko kupującemu będącemu konsumentem, a więc osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Kupującym będącym przedsiębiorcami, nabywającym towar w ramach prowadzonej działalności nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
Odstąpienia od umowy możesz dokonać poprzez przesłanie oświadczenia. Możesz skorzystać z naszego przykładowego formularza w formie PDF lub w formie DOC, jednak nie jest to obowiązkowe.
Wypełniony formularz lub inną wybraną przez Państwa formę opisu odstąpienia od umowy prosimy o przesłanie pocztą elektroniczną na adres [email protected] (potwierdzeniem prawidłowego zgłoszenia będzie otrzymanie informacji zwrotnej z numerem nadanej sprawy) lub pocztą tradycyjną na adres Rotopino.pl S.A., Dział Reklamacji, 85-085 Bydgoszcz, ul Fordońska 2.
Prosimy o podanie nr konta do zwrotu środków płatniczych. Brak podania numeru konta spowoduje zwrot środków w ten sam sposób, w jaki konsument uiścił płatność za zamówienie, a więc np. na numer konta przypisany do karty płatniczej.
Adres do zwrotu towaru:
3LP Centrum Logistyczne
Dział zwrotów i reklamacji
ul. Kwiatkowskiego 24
55-011 Siechnice
Odsyłając produkt, powinni Państwo odpowiednio przygotować i zabezpieczyć towar do transportu. Do przesyłki prosimy dołączyć formularz lub inna inną wybraną przez Państwa formę opisu odstąpienia od umowy. Konsument jest zobowiązany do pokrycia wszystkich bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania do sklepu).
Sklep zwraca konsumentowi równowartość ceny zakupionego towaru. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot nastąpi w ten sam sposób, w jaki konsument dokonał pierwotnej płatności, chyba że konsument sam zaproponuje inna sposób np. poprzez podanie numeru konta w formularzu odstąpienia od umowy.
Po potwierdzeniu zwrotu towaru na wskazany wyżej adres oraz zbadaniu jego stanu w celu stwierdzenia braku usterek bądź nadmiernego użytkowania, niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od zgłoszenia oświadczenia o odstąpieniu, przekażemy wniosek o zwrot środków na podany w formularzu numer konta. Wstrzymanie zwrotu środków może nastąpić do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Ważne! Konsument ponosi zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Zgodnie z motywem 47 wytycznych Komisji Europejskiej do dyrektywy 2011/83/UE: „W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie”. W przypadku stwierdzenia użytkowania towaru powodującego zmniejszenie jego wartości zostaną Państwo poinformowani o kwocie należnego sklepowi odszkodowania, o którą zostanie pomniejszona wartość zwracanych środków.